Zasady i warunki
Niniejsze ogólne warunki ("Warunki") regulują prawa i obowiązki Ciebie, jako kupującego, oraz nas, jako sprzedającego, w stosunkach umownych zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie internetowej tripsim.sk.
Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych zawarte są w Polityce Przetwarzania Danych Osobowych, którą można znaleźć tutaj tripsim.sk.
Jak wiesz, komunikujemy się głównie na odległość. W związku z tym do naszej Umowy stosuje się również środki porozumiewania się na odległość, które pozwalają nam wspólnie dojść do porozumienia bez jednoczesnej fizycznej obecności Nas i Ciebie.
Jeśli jakakolwiek część Warunków jest sprzeczna z tym, co wspólnie uzgodniliśmy w ramach procesu zakupu przez Ciebie w naszym sklepie internetowym, ta konkretna umowa będzie miała pierwszeństwo przed niniejszymi Warunkami.
- niektóre definicje
- Cena to kwota pieniędzy, którą zapłacisz za Towar;
- Cena za wysyłkę to kwota, jaką zapłacisz za dostawę Towarów, w tym koszt pakowania Towarów;
- Cena całkowita to suma Ceny i Ceny wysyłki;
- VAT to podatek od wartości dodanej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- E-sklep to sklep internetowy prowadzony przez nas pod adresem tripsim.skgdzie odbywa się zakup Towarów;
- Faktura jest dokumentem podatkowym wystawionym zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług na Cenę Całkowitą;
- Moja są spółką 221 s.r.o., z siedzibą Železničná 87, nr identyfikacyjny 52440184, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy Bratysława 1, e-mail info@tripsim.skzwany dalej Sprzedawcą;
- Zamówienie oznacza Twoją nieodwołalną propozycję zawarcia z nami Umowy zakupu Towarów;
- Towary oznacza wszystko, co możesz kupić w Sklepie internetowym;
- Konto użytkownika to konto utworzone na podstawie podanych przez Ciebie danych, które umożliwia przechowywanie wprowadzonych przez Ciebie danych oraz prowadzenie historii zamówionych Towarów i zawartych umów;
- Użytkownik Jesteś osobą dokonującą zakupów w naszym sklepie internetowym, prawnie zwaną Kupującym;
- Umowa jest umową sprzedaży zawartą na podstawie należycie wypełnionego Zamówienia przesłanego za pośrednictwem Sklepu internetowego i zostaje zawarta w momencie otrzymania od nas potwierdzenia Zamówienia.
- Postanowienia ogólne i informacje
- Zakup Towarów jest możliwy wyłącznie za pośrednictwem interfejsu internetowego sklepu internetowego.
- Przy zakupie Towarów obowiązkiem Użytkownika jest podanie nam wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. W związku z tym uznamy, że informacje podane przez Użytkownika podczas zamawiania Towarów są prawidłowe i zgodne z prawdą.
- Zawarcie Umowy
- Umowa może zostać zawarta z nami wyłącznie w słowackim język.
- Umowa zawierana jest na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, przy czym koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość ponosi Użytkownik. Koszty te nie różnią się jednak w żaden sposób od podstawowej stawki, jaką płacisz za korzystanie z tych środków (tj. w szczególności za dostęp do Internetu), więc nie musisz spodziewać się żadnych dodatkowych kosztów naliczanych przez nas ponad Cenę Całkowitą. Składając Zamówienie, wyrażasz zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość.
- Abyśmy mogli zawrzeć Umowę, musisz utworzyć projekt Zamówienia w Sklepie internetowym. Projekt ten musi zawierać następujące informacje:
- Informacje o Towarach, które mają zostać zakupione (w Sklepie internetowym wskazujesz Towary, których zakupem jesteś zainteresowany, klikając "Dodaj do koszyka");
- Informacje o cenie, opłacie za wysyłkę, podatku VAT, metodzie płatności ceny całkowitej i wybranej metodzie dostawy Towarów; informacje te zostaną wprowadzone podczas tworzenia propozycji Zamówienia w interfejsie użytkownika sklepu internetowego, natomiast informacje o cenie, opłacie za wysyłkę, podatku VAT i cenie całkowitej zostaną podane automatycznie na podstawie wybranych przez Ciebie Towarów i metody dostawy;
- Twoje dane identyfikacyjne wykorzystywane w celu umożliwienia nam dostarczenia Towarów, w szczególności imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail;
- W przypadku Umowy, na podstawie której będziemy dostarczać Ci Towary regularnie i cyklicznie, również informacje o tym, jak długo będziemy dostarczać Ci Towary.
- Możesz zmieniać i sprawdzać dane w trakcie przygotowywania Zamówienia aż do momentu jego utworzenia. Po dokonaniu sprawdzenia poprzez naciśnięcie przycisku "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty" utworzysz zamówienie. Zanim jednak naciśniesz przycisk, musisz potwierdzić, że przeczytałeś i zaakceptowałeś niniejszy Regulamin, w przeciwnym razie nie będziesz mógł utworzyć Zamówienia. Aby potwierdzić i wyrazić zgodę, użyj pola wyboru. Po naciśnięciu przycisku "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty ", wszystkie wypełnione informacje zostaną przesłane bezpośrednio do Nám.
- Potwierdzimy Twoje Zamówienie tak szybko, jak to możliwe po jego otrzymaniu, wysyłając wiadomość na Twój adres e-mail podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierać podsumowanie Zamówienia oraz niniejszy Regulamin. Potwierdzenie Zamówienia przez Spółkę stanowi zawarcie Umowy pomiędzy Spółką a Użytkownikiem. Regulamin obowiązujący w dniu złożenia Zamówienia stanowi integralną część Umowy.
- Może się zdarzyć, że nie będziemy w stanie potwierdzić Ci Zamówienia. Są to głównie sytuacje, w których Towary nie są dostępne lub gdy zamawiasz więcej Towarów niż jesteśmy w stanie dostarczyć. Jednakże, zawsze z wyprzedzeniem dostarczymy Ci informacje o maksymalnej liczbie Towarów w ramach Sklepu Internetowego, więc nie powinno to być dla Ciebie zaskoczeniem. W przypadku, gdy istnieje jakikolwiek powód, dla którego nie możemy potwierdzić Zamówienia, skontaktujemy się z Tobą i prześlemy Ci ofertę zawarcia Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. Umowa zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez Ciebie naszej oferty.
- W przypadku podania w Sklepie Internetowym lub w ofercie Zamówienia oczywiście nieprawidłowej Ceny, w szczególności z powodu błędu technicznego, nie będziemy zobowiązani do dostarczenia Ci Towarów po tej Cenie, nawet jeśli otrzymałeś potwierdzenie Zamówienia, a zatem Umowa została zawarta. W takiej sytuacji niezwłocznie skontaktujemy się z Tobą i prześlemy Ci ofertę zawarcia nowej Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. Nowa Umowa zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez Ciebie naszej oferty. W przypadku, gdy nie potwierdzisz naszej oferty nawet w ciągu 3 dni od jej wysłania, będziemy uprawnieni do odstąpienia od zawartej Umowy. Za oczywisty błąd w Cenie uważa się na przykład sytuację, w której Cena nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców lub w której brakuje dodatkowej cyfry.
- W przypadku zawarcia Umowy, Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny Całkowitej.
- W przypadku, gdy ustaliłeś Konto Użytkownikamożesz złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. Jednak nawet w tym przypadku jesteś zobowiązany do sprawdzenia dokładności, prawdziwości i kompletności wstępnie wypełnionych danych. Metoda tworzenia Zamówienia jest jednak taka sama jak w przypadku kupującego bez Konta Użytkownika, ale zaletą jest to, że nie jest konieczne wielokrotne wypełnianie danych identyfikacyjnych.
- W niektórych przypadkach umożliwiamy Ci skorzystanie ze zniżki na zakup Towarów. Aby rabat został przyznany, musisz podać szczegóły tego rabatu w określonym polu w ramach propozycji Zamówienia. Jeśli to zrobisz, Towary zostaną Ci dostarczone ze zniżką.
- Konto Użytkownika
- Możesz uzyskać dostęp do swojego Konta Użytkownika na podstawie rejestracji w Sklepie Internetowym.
- Podczas rejestracji Konta Użytkownika Twoim obowiązkiem jest wprowadzenie wszystkich danych poprawnie i zgodnie z prawdą oraz aktualizowanie ich, jeśli ulegną zmianie.
- Dostęp do Konta Użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Twoim obowiązkiem jest zachowanie poufności w odniesieniu do tych danych dostępu i nieujawnianie ich nikomu. W przypadku ich niewłaściwego wykorzystania nie ponosimy za to odpowiedzialności.
- Konto użytkownika ma charakter osobisty i w związku z tym nie masz prawa zezwalać na korzystanie z niego przez osoby trzecie.
- Możemy zamknąć Twoje Konto Użytkownika, w szczególności jeśli nie korzystasz z niego przez dłuższy czas lub jeśli naruszysz swoje zobowiązania wynikające z Umowy.
- Konto Użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania.
- ceny i warunki płatności, zastrzeżenie własności
- Cena jest zawsze wskazana w Sklepie internetowym, w propozycji Zamówienia i w Umowie. W przypadku rozbieżności między ceną podaną za Towary w Sklepie internetowym a ceną podaną w Propozycji zamówienia, zastosowanie ma cena podana w Propozycji zamówienia, która zawsze będzie taka sama jak cena w Umowie. Cena wysyłki lub warunki, w których wysyłka jest bezpłatna, zostaną również wskazane w Propozycji Zamówienia.
- Całkowita cena zawiera podatek VAT, w tym wszelkie opłaty przewidziane w przepisach szczególnych.
- Zapłata Ceny Całkowitej będzie wymagana od Ciebie po zawarciu Umowy i przed dostawą Towarów. Możesz zapłacić Cenę Całkowitą w następujący sposób:
- Kartą online. W takim przypadku płatność jest dokonywana za pośrednictwem bramki płatniczej. STRIPE, a płatność podlega warunkom tej bramki płatności, które są dostępne pod adresem: stripe.com. W przypadku płatności kartą kredytową online, całkowita cena jest płatna do dnia 2 dni.
- Faktura zostanie wystawiona elektronicznie po dokonaniu płatności Ceny Całkowitej i zostanie wysłana na Twój adres e-mail wskazany w Zamówieniu. Faktura zostanie również fizycznie dołączona do Towaru i będzie dostępna na Twoim Koncie Użytkownika, jeśli takie posiadasz.
- Prawo własności do Towarów przejdzie na Ciebie dopiero po zapłaceniu Ceny Całkowitej i zaakceptowaniu Towarów. W przypadku płatności przelewem bankowym, Całkowita Cena jest płacona poprzez uznanie naszego konta, w przeciwnym razie jest płacona w momencie płatności.
- dostawa towarów, przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia stanu przedmiotu zakupu
- Towary zostaną dostarczone do Ciebie w wybrany przez Ciebie sposób, wybierając spośród następujących opcji:
- Towar może zostać dostarczony wyłącznie na terytorium Republiki Słowackiej.
- Jesteśmy zobowiązani dostarczyć Ci towar niezwłocznie, ale nie później niż 30 dni od daty zawarcia Umowy. W trakcie realizacji Umowy mogą wystąpić okoliczności, które wpłyną na termin dostawy zamówionych przez Ciebie Towarów. O zmianie terminu dostawy i nowym przewidywanym terminie dostawy zamówionych Towarów poinformujemy Cię niezwłocznie pocztą elektroniczną, bez uszczerbku dla Twojego prawa do odstąpienia od Umowy. Nasze powiadomienie o nowej dacie dostawy Towarów będzie zawierać naszą prośbę do Ciebie o poinformowanie Cię, czy nalegasz na dostawę zamówionych przez Ciebie Towarów w nowym terminie. W przypadku odbioru osobistego w naszej siedzibie, zawsze poinformujemy Cię e-mailem o możliwości odbioru Towarów.
- Po otrzymaniu Towarów od przewoźnika, Twoim obowiązkiem jest sprawdzenie integralności opakowania Towarów, a w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń, niezwłoczne powiadomienie przewoźnika i nas. W przypadku jakichkolwiek uszkodzeń opakowania, które wskazują na manipulację i wejście do przesyłki, nie masz obowiązku przyjmowania Towarów od Przewoźnika.
- Jesteś zobowiązany do odbioru Towarów w uzgodnionym czasie i miejscu. Jeśli nie odbierzesz Towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, powiadomimy Cię e-mailem, gdzie możesz odebrać Towary, w tym o terminie odbioru, lub ponownie dostarczymy Ci Towary na Twoje pisemne żądanie wysłane nie później niż 14 dni po tym, jak powinieneś odebrać Towary, a Ty zobowiązujesz się zwrócić nam wszystkie koszty związane z ponownym dostarczeniem Towarów. W przypadku naruszenia przez Ciebie obowiązku odbioru Towarów, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 6.4 niniejszych Warunków, nie będzie to skutkować naruszeniem naszego zobowiązania do dostarczenia Ci Towarów. Jednocześnie, brak przyjęcia Towarów przez Użytkownika nie będzie stanowić odstąpienia od Umowy pomiędzy nami a Użytkownikiem. Jeśli nie odbierzesz Towarów, nawet jeśli nie odbierzesz Towarów w dodatkowym terminie, będziemy uprawnieni do odstąpienia od Umowy na podstawie istotnego naruszenia Umowy przez Użytkownika. Jeśli zdecydujemy się skorzystać z przedmiotowego prawa, odstąpienie od Umowy będzie skuteczne w dniu, w którym doręczymy Ci odstąpienie od Umowy. Odstąpienie od Umowy nie ma wpływu na jakiekolwiek roszczenie o odszkodowanie za rzeczywisty koszt próby dostarczenia Towarów, lub ewentualne dalsze roszczenia odszkodowawcze.
- Jeśli z przyczyn leżących po stronie Użytkownika Towary zostaną ponownie dostarczone lub dostarczone w sposób inny niż uzgodniony w Umowie, Użytkownik jest zobowiązany do zwrotu nam kosztów takiej ponownej dostawy. Szczegóły dotyczące płatności tych kosztów zostaną wysłane na Twój adres e-mail podany w Umowie i będą płatne w ciągu 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail.
- Ryzyko uszkodzenia Towarów przechodzi na Użytkownika w momencie przyjęcia przez niego dostawy Towarów. W przypadku, gdy nie odbierzesz dostawy Towarów, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 6.4 niniejszych Warunków, ryzyko przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia stanu Towarów przechodzi na Ciebie w momencie, w którym miałeś możliwość odbioru Towarów, ale z przyczyn od Ciebie niezależnych nie odebrałeś Towarów. Przejście ryzyka przypadkowego zniszczenia i przypadkowego pogorszenia Towarów oznacza, że od tego momentu ponosisz wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub obniżeniem wartości Towarów.
- prawa wynikające z odpowiedzialności za wady
- Postanowienie wstępne dotyczące odpowiedzialności za wady
- Zobowiązujemy się dostarczyć Ci Towary w wymaganej jakości, ilości i bez wad.
- Ponosimy odpowiedzialność za wszelkie wady Towarów w momencie ich odbioru. Nie ponosimy odpowiedzialności za wady Towarów używanych spowodowane użytkowaniem lub zużyciem. W przypadku Towarów sprzedawanych po niższej cenie, nie ponosimy odpowiedzialności za wady, dla których uzgodniono niższą cenę.
- Ogólny okres gwarancji wynosi 0 miesięcy. Okres gwarancji rozpoczyna się od momentu przyjęcia Towaru przez Ciebie.
- Jeśli Towary zostaną wymienione, okres gwarancji rozpocznie się ponownie od daty otrzymania przez Ciebie nowych Towarów.
- Twoje prawa z tytułu odpowiedzialności za wady Towarów, dla których obowiązuje okres gwarancji, wygasną, jeśli nie skorzystasz z nich w okresie gwarancyjnym. Musisz jednak wykonać swoje prawa do odpowiedzialności za łatwo psujące się Towary nie później niż następnego dnia po zakupie, w przeciwnym razie Twoje prawa wygasną.
- Gwarantujemy, że w momencie przejścia ryzyka przypadkowego zepsucia i przypadkowego pogorszenia się Towarów zgodnie z punktem 6.7 Warunków, Towary są wolne od wad, w szczególności, że:
- posiada cechy, które uzgodniliśmy z Tobą oraz, o ile nie zostało to wyraźnie uzgodnione, te, które podaliśmy przy opisie Towarów lub których można oczekiwać ze względu na charakter Towarów;
- nadaje się do celów określonych przez nas lub zwyczajowych dla Towarów tego rodzaju;
- są zgodne z jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbki, w przypadku gdy jakość lub wykonanie zostały określone przez odniesienie do próbki;
- ma odpowiednią ilość i wagę;
- spełnia wymagania nałożone na niego przez określone przepisy prawa;
- nie jest obciążony prawami osób trzecich.
- Wykonywanie praw z tytułu odpowiedzialności (roszczenia)
- W przypadku, gdy Towary są wadliwe, tj. w szczególności, gdy którykolwiek z warunków określonych w art. 7.2 nie jest spełniony, możesz powiadomić nas o takiej wadzie i skorzystać ze swoich praw wynikających z odpowiedzialności za wady (tj. reklamować Towary), wysyłając wiadomość e-mail lub list na nasze adresy podane w naszych danych identyfikacyjnych lub osobiście w naszej siedzibie. Możesz również skorzystać z przykładowego formularza dostarczonego przez nas w celu złożenia reklamacji, którym jest Załącznik 1 Warunki.
- W zawiadomieniu o reklamacji należy podać w szczególności opis wady Towaru oraz swoje dane identyfikacyjne, w tym adres e-mail, na który chcesz otrzymać powiadomienie o sposobie rozpatrzenia reklamacji, a także wskazać, które z roszczeń z tytułu odpowiedzialności za wady określone w punktach od 7.5.4 do 7.5.8 zgłaszasz.
- Składając reklamację, musisz również dostarczyć nam dowód zakupu Towarów (fakturę), aby udowodnić, że nabyłeś je od nas, w przeciwnym razie nie jesteśmy zobowiązani do uznania Twojego roszczenia.
- Za datę rozpoczęcia procedury reklamacyjnej uznamy datę dostarczenia wadliwych Towarów wraz z odpowiednimi dokumentami (zgodnie z punktem 7.4.3). Jeśli Twoje zgłoszenie reklamacyjne jest niekompletne (w szczególności nieczytelne, niejasne, niezrozumiałe, nie zawiera wymaganych dokumentów itp. pocztą elektroniczną poprosimy Cię o uzupełnienie reklamacji. W takim przypadku postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu otrzymania uzupełnionego przez Ciebie zgłoszenia.
- Jeśli nie uzupełnisz reklamacji złożonej zgodnie z punktem 7.4.4 niniejszego artykułu bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 10 dni od daty otrzymania naszego żądania zgodnie z punktem 7.4.4 niniejszego artykułu, uznamy Twoje zgłoszenie za bezzasadne.
- Rozpatrywanie reklamacji
- Na podstawie Twojej decyzji, które z praw wynikających z §§ 622 i 623 ustawy nr 40/1964 kodeksu cywilnego z późniejszymi zmianami (zwanego dalej "kodeksem cywilnym") (określonych w §§ 7.5.4. do 7.5.8.) dochodzisz, ustalimy sposób rozpatrzenia Twojej reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia reklamacji. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wymagana jest kompleksowa ocena techniczna stanu Towaru, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
- Po ustaleniu sposobu rozpatrzenia reklamacji, rozpatrzymy reklamację niezwłocznie; w uzasadnionych przypadkach możemy rozpatrzyć reklamację również w terminie późniejszym, nie dłuższym jednak niż 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Po upływie terminu na rozpatrzenie reklamacji masz prawo odstąpić od Umowy lub wymienić Towary na nowe, jeśli ma to zastosowanie.
- Musimy wydać Ci pisemny dowód rozstrzygnięcia reklamacji w ciągu 30 dni od daty reklamacji, a my poinformujemy Cię o rozstrzygnięciu reklamacji pocztą elektroniczną. Jeśli reklamacja zostanie uznana, wyślemy Ci naprawione Towary lub wymienimy Towary na nowe lub zwrócimy Cenę zapłaconą za Towary, chyba że uzgodnimy inaczej.
- Jeśli jest to wada, którą możemy usunąć, masz prawo do bezpłatnego usunięcia wady w odpowiednim czasie i we właściwy sposób. Usuniemy wadę Towaru bez zbędnej zwłoki.
- Zamiast usunięcia wady możesz zażądać od nas wymiany Towarów lub, jeśli wada dotyczy tylko części Towarów, wymiany tej części, pod warunkiem, że nie poniesiemy nieproporcjonalnych kosztów w stosunku do Ceny Towarów lub wagi wady.
- Zamiast usuwania wady Towarów, możemy zawsze wymienić wadliwe Towary na Towary wolne od wad, jeśli nie spowoduje to poważnych niedogodności dla użytkownika.
- Jeśli w Towarach występuje wada, której nie można usunąć i która uniemożliwia prawidłowe korzystanie z Towarów, tak jakby były wolne od wad, masz prawo do wymiany Towarów lub do odstąpienia od Umowy. Takie same prawa przysługują Ci, jeśli pomimo tego, że wady są usuwalne, nie możesz prawidłowo korzystać z Towarów z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad.
- Jeśli istnieją inne nieusuwalne wady, masz prawo do rozsądnego rabatu od Ceny Towarów.
- Rozstrzygniemy roszczenie, przekazując naprawione Towary, wymieniając Towary, zwracając Cenę Towarów, płacąc rozsądną zniżkę od Ceny Towarów, przekazując pisemne zaproszenie do odbioru świadczenia (Towarów) lub odrzucając roszczenie na uzasadnionych podstawach.
- Wykonywanie praw z tytułu odpowiedzialności za wady i roszczeń dotyczących Towarów podlega przepisom § 619 i nast. 250/2007 Sb. 372/1990 Sb. o wykroczeniach, z późniejszymi zmianami (zwanej dalej "Ustawą o ochronie konsumentów"), oraz ustawy nr102/2014 Sb. U. o ochronie konsumentów o sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawieranej na odległość lub umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy oraz o zmianie i uzupełnieniu niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami (zwana dalej "ustawą o ochronie konsumentów przy sprzedaży na odległość").
- W przypadku złożenia reklamacji Towaru:
- W ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu Towarów możemy odrzucić Twoje roszczenie wyłącznie na podstawie profesjonalnej oceny; niezależnie od wyniku profesjonalnej oceny, nie będziemy wymagać od Ciebie pokrycia kosztów profesjonalnej oceny ani żadnych innych kosztów związanych z profesjonalną oceną. Dostarczymy Ci kopię profesjonalnej oceny uzasadniającej odrzucenie roszczenia w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia roszczenia;
- po upływie 12 miesięcy od daty zakupu i odrzuceniu przez nas takiego roszczenia, w dokumencie roszczenia wskażemy, do kogo możesz wysłać Towar w celu przeprowadzenia ekspertyzy. Jeśli wyślesz Towary do wyznaczonej osoby w celu przeprowadzenia ekspertyzy, koszt ekspertyzy i wszelkie inne koszty poniesione w związku z nią zostaną poniesione przez nas niezależnie od wyniku ekspertyzy. Jeśli w wyniku ekspertyzy udowodnisz, że jesteśmy odpowiedzialni za wadę Towaru, możesz ponownie zgłosić roszczenie; okres gwarancji nie wygasa w trakcie przeprowadzania ekspertyzy. W ciągu 14 dni od daty ponownego zgłoszenia roszczenia przez Użytkownika, Sprzedający zapłaci Użytkownikowi za wszystkie koszty poniesione w związku z profesjonalną oceną, jak również za wszelkie uzasadnione koszty poniesione w związku z nią. Ponownie zgłoszone roszczenie nie może zostać odrzucone.
- Jeśli jesteś przedsiębiorcą, Twoim obowiązkiem jest powiadomienie i reklamacja wady bez zbędnej zwłoki po jej wykryciu, ale najpóźniej w ciągu 3 dni od otrzymania Towaru.
- Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo dochodzić praw z tytułu odpowiedzialności za wady występujące w Towarach konsumpcyjnych w ciągu 24 miesięcy od otrzymania Towaru.
- Niniejszym należycie informujemy Cię o Twoich prawach wynikających z § 622 i § 623 ustawy nr 40/1964 Dz. Zawierając Umowę, potwierdzasz, że miałeś możliwość zapoznania się z warunkami reklamacji Towarów.
- odstąpienie od umowy
- Odstąpienie od Umowy, tj. zakończenie stosunku umownego między nami a Tobą od jego początku, może nastąpić z powodów i w sposób określony w niniejszym artykule lub w innych postanowieniach Warunków, w których wyraźnie wspomniano o możliwości odstąpienia.
- Jeśli jesteś konsumentem, tj. osobą nabywającą Towar poza zakresem prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, masz prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty dostarczenia Towaru, zgodnie z postanowieniami art. 7 ustawy o ochronie konsumentów przy sprzedaży na odległość. Jeśli zawarliśmy Umowę, która obejmuje kilka rodzajów Towarów lub dostawę kilku części Towarów, termin ten rozpoczyna się w dniu dostawy ostatniej części Towarów, a jeśli zawarliśmy Umowę, na podstawie której będziemy dostarczać Ci Towary regularnie i wielokrotnie, termin ten rozpoczyna się w dniu dostawy pierwszej dostawy. Możesz odstąpić od Umowy w dowolny możliwy do udowodnienia sposób (w szczególności wysyłając wiadomość e-mail lub list do nas na nasz adres podany obok naszych danych identyfikacyjnych). Możesz również skorzystać z dostarczonego przez nas wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest następujący Załącznik 2 Regulamin.
- Jednakże, nawet jako konsument, nie możesz odstąpić od Umowy, jeżeli przedmiot Umowy:
- sprzedaż Towarów, których Cena zależy od ruchów cen na rynku finansowym, które są poza naszą kontrolą i które może wystąpić w okresie odstąpienia od umowy;
- sprzedaż napojów alkoholowych, których Cena została uzgodniona w momencie zawarcia Umowy, których dostawa może nastąpić najwcześniej po 30 dniach i których Cena zależy od zmian cen rynkowych pozostających poza naszą kontrolą;
- sprzedaż Towarów, które zostały wykonane zgodnie z Twoimi konkretnymi wymaganiami, które zostały wykonane na zamówienie dla Ciebie lub Towarów zaprojektowanych specjalnie dla jednego konsumenta;
- sprzedaż Towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub łatwo się psują oraz Towarów, które zostały nierozerwalnie zmieszane z innymi po dostawie;
- sprzedaż Towarów zamkniętych w opakowaniu ochronnym w opakowaniu ochronnym, które nie nadaje się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych i którego opakowanie ochronne zostało naruszone po dostawie;
- sprzedaż nagrań dźwiękowych, nagrań wizualnych, nagrań audiowizualnych lub oprogramowania komputerowego sprzedawanych w opakowaniu ochronnym, w przypadku gdy oryginalne opakowanie zostało uszkodzone;
- sprzedaż czasopism, z wyjątkiem sprzedaży w ramach umów o prenumeratę i sprzedaży książek niedostarczonych w opakowaniu ochronnym;
- dostarczania treści elektronicznych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i zostały dostarczone za Twoją uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy i poinformowaliśmy Cię, że nie przysługuje Ci prawo do odstąpienia od Umowy.
- Okres na odstąpienie od Umowy, o którym mowa w punkcie 8.2 Warunków, uznaje się za dotrzymany, jeśli Użytkownik prześle nam powiadomienie o odstąpieniu od Umowy w tym okresie.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Cena zostanie zwrócona Użytkownikowi w ciągu 14 dni od daty odstąpienia na konto, z którego została pobrana lub, w zależności od przypadku, na konto wybrane w odstąpieniu od Umowy. Kwota nie zostanie jednak zwrócona, dopóki nie zwrócisz nam Towarów lub nie udowodnisz, że zostały one do nas odesłane. Zwróć nam Towary w stanie czystym, w miarę możliwości wraz z oryginalnym opakowaniem.
- W przypadku odstąpienia od Umowy na podstawie punktu 8.2 Warunków, w ciągu 14 dni od odstąpienia od Umowy, Użytkownik zwróci nam Towary, przekaże Towary nam lub osobie upoważnionej przez nas do odbioru Towarów, a czyniąc to Użytkownik Poniesiesz koszt zwrotu Towarów do nas. Nie dotyczy to sytuacji, w której London General Insurance Company Limited wyrazi zgodę na odbiór Towarów osobiście lub za pośrednictwem upoważnionej przez London General Insurance Company Limited osoby. Termin jest zachowany, jeżeli Towary zostały przekazane do przewozu nie później niż w ostatnim dniu terminu. Użytkownik jest z kolei uprawniony do zwrotu przez London General Insurance Company Limited Ceny Transportu, ale wyłącznie w kwocie odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez London General Insurance Company Limited sposobowi dostawy Towarów.
- Ponosisz odpowiedzialność za szkody w przypadkach, gdy Towary zostaną uszkodzone w wyniku obchodzenia się z nimi w sposób inny niż konieczny ze względu na ich charakter i właściwości. W takim przypadku wystawimy Ci fakturę za wyrządzone szkody po zwróceniu nam Towarów, a zafakturowana kwota będzie płatna w ciągu 14 dni.
- Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy z powodu wyczerpania zapasów, niedostępności Towarów lub jeśli producent, importer lub dostawca Towarów uzgodnionych w Umowie zaprzestał produkcji lub dokonał istotnych zmian, które uniemożliwiają nam wykonanie naszych zobowiązań wynikających z Umowy lub z powodu siły wyższej lub jeśli nawet przy wszystkich naszych wysiłkach, które mogą być od nas rozsądnie wymagane, nie jesteśmy w stanie dostarczyć Ci Towarów w terminie określonym w niniejszych Warunkach. W takich przypadkach poinformujemy Cię o tym fakcie bez zbędnej zwłoki i zwrócimy Łączną Cenę za Towary już zapłacone w ciągu 14 dni od daty powiadomienia o odstąpieniu od Umowy. Dokonamy zwrotu Ceny Całkowitej zapłaconej za Towary w taki sam sposób, w jaki zapłaciłeś Cenę Całkowitą, bez uszczerbku dla naszego prawa do uzgodnienia z Tobą innej metody zwrotu, pod warunkiem, że w związku z tym nie zostaną naliczone żadne dalsze opłaty.
- Będziemy również uprawnieni do odstąpienia od Umowy, jeśli nie odbierzesz Towarów w ciągu 5 dni roboczych od dnia, w którym stałeś się zobowiązany do odbioru Towarów.
- składanie sugestii i skarg
- Jako konsument masz prawo do składania skarg i sugestii na piśmie pocztą elektroniczną na adres: info@tripsim.sk.
- Poinformujemy Cię o ocenie Twojej skargi pocztą elektroniczną wysłaną na Twój adres e-mail.
- Organem nadzorczym jest Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)Inspektorat SOI ds. Bratysława region.
- Jeśli nie jesteś zadowolony z rozpatrzenia Twojej skargi lub reklamacji, możesz również złożyć skargę drogą elektroniczną za pośrednictwem platformy dostępnej na stronie internetowej https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
- alternatywne rozwiązywanie sporów z konsumentami
- Masz prawo skontaktować się z nami z prośbą o zadośćuczynienie, wysyłając wiadomość e-mail na adres: info@tripsim.skjeśli nie jesteś zadowolony ze sposobu, w jaki rozpatrzyliśmy Twoją skargę lub jeśli uważasz, że naruszyliśmy Twoje prawa. Jeśli odrzucimy Twoją prośbę lub nie odpowiemy na nią w ciągu 30 dni od jej wysłania, masz prawo wszcząć procedurę alternatywnego rozstrzygania sporów z alternatywnym organem rozstrzygania sporów (zwanym dalej "Podmiot") zgodnie z ustawą nr 391/2015 Dz. U. o alternatywnym rozstrzyganiu sporów konsumenckich oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw, z późniejszymi zmianami (zwaną dalej "ustawą o alternatywnym rozstrzyganiu sporów").
- Podmioty te są organami i upoważnionymi osobami prawnymi zgodnie z art. 3 ustawy o alternatywnych metodach rozwiązywania sporów, a ich lista jest opublikowana na stronie internetowej Ministerstwa Gospodarki Republiki Słowackiej. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
- Możesz złożyć wniosek w sposób określony w art. 12 ustawy o alternatywnych metodach rozwiązywania sporów.
- Masz również prawo do wszczęcia pozasądowego rozstrzygania sporów online za pośrednictwem platformy ODR dostępnej na stronie internetowej https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
- Postanowienia końcowe
- Wszelka pisemna korespondencja z Tobą będzie dostarczana pocztą elektroniczną. Nasz adres e-mail znajduje się obok naszych danych identyfikacyjnych. Będziemy dostarczać korespondencję na Twój adres e-mail podany w Umowie, na Twoim Koncie Użytkownika lub za pośrednictwem którego skontaktowałeś się z nami.
- Umowa może zostać zmieniona wyłącznie za naszą pisemną zgodą. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany niniejszego Regulaminu, ale zmiana ta nie będzie miała wpływu na już zawarte Umowy, a jedynie na Umowy zawarte po wejściu zmiany w życie. Powiadomimy Cię jednak o zmianie tylko wtedy, gdy utworzyłeś Konto Użytkownika (abyś miał te informacje w przypadku zamówienia nowych Towarów, ale zmiana nie daje prawa do wypowiedzenia, ponieważ nie mamy Umowy, która może zostać rozwiązana) lub mamy regularnie i powtarzalnie dostarczać Ci Towary na podstawie Umowy. Wyślemy Ci informację o zmianie na Twój adres e-mail co najmniej 14 dni przed wejściem zmiany w życie. Jeśli nie otrzymamy od Ciebie powiadomienia w ciągu 14 dni od wysłania powiadomienia o zmianie, nowe warunki staną się częścią naszej Umowy i będą miały zastosowanie do następnej dostawy Towarów po dacie wejścia w życie zmiany. Okres wypowiedzenia w przypadku złożenia przez Ciebie wypowiedzenia wynosi 2 miesiące.
- W przypadku wystąpienia Siły Wyższej lub nieprzewidywalnych zdarzeń (klęska żywiołowa, pandemia, awarie operacyjne, awarie podwykonawców itp.), nie ponosimy odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku lub w związku z Siłą Wyższą lub nieprzewidywalnymi zdarzeniami, a jeśli taki stan utrzymuje się przez ponad 10 dni, my i Ty mamy prawo odstąpić od Umowy.
- Przykładowy formularz roszczenia i przykładowy formularz odstąpienia od umowy są załączone do Regulaminu.
- Umowa, w tym Warunki, jest archiwizowana przez nas w formie elektronicznej, ale nie jest dostępna dla Ciebie. Zawsze jednak otrzymasz niniejsze Warunki i potwierdzenia Zamówienia wraz z podsumowaniem Zamówienia pocztą elektroniczną, a zatem zawsze będziesz mieć dostęp do Umowy bez naszej interakcji. Zalecamy, aby zawsze zapisywać Potwierdzenie Zamówienia i Warunki.
- Nie podlegamy żadnym kodeksom postępowania zgodnie z sekcją 3(1)(n) Ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży. Sprzedaż na odległość.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie 1.4.2023.